Gå till innehåll

Ömsning


denniscaesar

Rekommenderade inlägg

Hej!

Jag har gått och (för en gångs skull) blivit nöjd med min aquascape.

Härligt tänkte jag när jag gick förbi, för att tvärstanna och stirra in.

Där var det, ett stort hålrum i botten i mitten bland stenarna. Ett hålrum som Mina tre räkor och cirka 7 eremiter gillar att hänga i. Min sandvändare verkar även ha tagit det som revir och gömmer sig där så fort man kör fram trynet för att kika, men det är en annan femma.

Poängen med tråden är att räkorna verkar gilla att ömsa där, och kan tänka mig att eremiterna gör detsamma. Finns det risk för att jag ska få någon form av föruttnelse där inne om jag inte tar bort skalen, eller kan dom ligga? Det är väldigt svåråtkomligt och vet inte om jag får med allt ifall jag skulle lyckas få in ett finger eller en hov, och som sagt så är jag fruktansvärt nöjd med scapen så rör helst inte runt bland stenarna.

Salta Hälsningar

Dennis

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Härligt att veta!

Av ren nyfikenhet, hur funkar det?

Vänliga hälsningar

Dennis

Antar att andra lägre djur (maskar, bakterier, kräftdjur osv) kommer att mumsa på detta tills det inte finns så mycket kvar. I mitt akvarium tar det ett par dagar sen är det ömsade skalet borta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...