Gå till innehåll

Problem med att komma åt sidan...


Benighted

Rekommenderade inlägg

Hej!

Tänkte bara meddela om det varit nån som haft problem med att komma åt sidan under eftermiddagen så ska förhoppningsvis problemet vara åtgärdat nu.

Vi ville bara påminna alla om hur trevligt vi hade det på våran gamla server som gick ner stup i kvarten ;)

Lite bakgrund:

Förhoppningsvis ska det bara varit en liten hicka idag då jag inatt pekade om de sista systemen ifrån våran gamla leverantör till den nya, jag har väntat med att göra detta då det fanns en viss liten med att göra det, då vi samtidigt skiftade DNS server och mail-server...

*varning för teknikbabbel*

Det som verkar ha gått fel var att jag lagt in www.saltvattensguiden.se som en CNAME record som pekade på saltvattensguiden.se.. Nånting i denna pekare fungerade inte helt av nåt skäl, själva sidan snurrade fortfarande i bakgrunden och var nåbar via saltvattensguiden.se (utan www framför) eller om man hade ip-adressen cachad i sin dator...

*slut på varning för teknikbabbel*

En del kanske inte ens upptäckte nertiden om de hade sin webläsare igång hela tiden och man hade en DNS-cache som pekade rätt i datorn...

Förhoppningsvis orsakade inte detta nån allt för kraftig SG-abstinens hos någon, och om det är så att nån fick det så får ni skälla lite på min på PM :P

MVH

/Jani

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tusen tack Benighted. Dels för det fantastiska jobb du gör, men även för information som kommer här. Ingen saknar vår gamla server, SG går hundra gånger bättre än Tåget nu när vi kör på en ny server. Riktigt bra jobbat:woooow:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är ny här, men är skapligt bevandrad inom andra sammanhang då jag äger två sajter och varit admin på andra stora forum så jag vet att det krävs en del arbete för att upprätthålla en fungerande community. Tack för er insats för oss alla saltvattensakvarister :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...