DSB Postat 25 juni 2012 Postat 25 juni 2012 Blandade 100 liter saltvatten igår, salthalten ligger på 1,023 och jag har använt Tropic Marin Pro-reef.När jag mäter magnesiumhalten i den nyblandade tunnan, så blir resutatet 1000 ppm. Är det verkligen ett rimligt resultat ? Jag har använt mig av Red Sea- Reef foundation pro Test kit Citera
DaTrucka Postat 25 juni 2012 Postat 25 juni 2012 Tycker det verkar lågt för det saltet, kolla med annat test.Skickat via aJ Fån 4S med Tapatalk. Citera
DSB Postat 25 juni 2012 Författare Postat 25 juni 2012 Jo, jag tyckte det var alldeles för lågt. Får kolla med annat test.Skall göra om testet igen, för att se att det inte var handhavande fel. Citera
backstrd Postat 25 juni 2012 Postat 25 juni 2012 Testa att mäta igen med Red sea testet. Jag har fått skumma värden med det testet några gånger, iofs alldeles för högt då. Jag har inbillat mig att det blivit bättre sen jag börjat använda en annan spruta för att ta upp vattnet, 2 ml i 10 ml sprutan blev inte så noggrant. Jag använder en 2 ml spruta nu och jag tror att det blivit bättre efter det. /D Citera
DSB Postat 25 juni 2012 Författare Postat 25 juni 2012 Testa att mäta igen med Red sea testet. Jag har fått skumma värden med det testet några gånger, iofs alldeles för högt då. Jag har inbillat mig att det blivit bättre sen jag börjat använda en annan spruta för att ta upp vattnet, 2 ml i 10 ml sprutan blev inte så noggrant. Jag använder en 2 ml spruta nu och jag tror att det blivit bättre efter det. /DOK, skall prova med en annan spruta. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.