Gå till innehåll

Troligt mätresultat ? (magnesium)


DSB

Rekommenderade inlägg

Blandade 100 liter saltvatten igår, salthalten ligger på 1,023 och jag har använt Tropic Marin Pro-reef.

När jag mäter magnesiumhalten i den nyblandade tunnan, så blir resutatet 1000 ppm.

Är det verkligen ett rimligt resultat ? Jag har använt mig av Red Sea- Reef foundation pro Test kit

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Testa att mäta igen med Red sea testet. Jag har fått skumma värden med det testet några gånger, iofs alldeles för högt då. Jag har inbillat mig att det blivit bättre sen jag börjat använda en annan spruta för att ta upp vattnet, 2 ml i 10 ml sprutan blev inte så noggrant. Jag använder en 2 ml spruta nu och jag tror att det blivit bättre efter det.

/D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Testa att mäta igen med Red sea testet. Jag har fått skumma värden med det testet några gånger, iofs alldeles för högt då. Jag har inbillat mig att det blivit bättre sen jag börjat använda en annan spruta för att ta upp vattnet, 2 ml i 10 ml sprutan blev inte så noggrant. Jag använder en 2 ml spruta nu och jag tror att det blivit bättre efter det.

/D

OK, skall prova med en annan spruta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...