Gå till innehåll

Billigt Red Sea salt i Skåne


stooolpe

Rekommenderade inlägg

Såg att Red Sea skulle sälja salt sjukt billigt till våra återförsäljare, är det någon som sett något bra erbjudande i Skåne? Var inne på den största saltbutiken i Skåne förra veckan men där låg priset på 800 för en hink på 22 kg, så tips om bra erbjudande skulle va trevligt.

Pwss säljer billigt men med frakt och andra avgifter så slutar det säkert också upp emot 800.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lustigt att du skriver detta just idag, för jag handlade tidigare idag 22kg Red Sea Coral Pro för 611 kr i min lokala butik här i Malmö, Akvarietjänst på Kronborgsvägen. :)

Deras ordinarie pris på 22kg Red Sea Coral Pro är enligt kvittot jag har i handen 679 kr vilket utifrån vad du skriver även det verkar vara ett ganska bra pris, jag har inte jämfört utan handlade saltet på Akvarietjänst idag eftersom det ligger bara några kvarter bort från där jag bor. Alla medlemmar i Malmö Akvarieförening har dessutom 10% rabatt på fisk och akvarietillbehör (mer info: http://www.malmoakvarieforening.se/medlemsrabatter.aspx ) därav det lägre priset 611 kr. Medlemsavgiften i MAF tjänar jag lätt in på ett år. :)

Jag bör nog nämna att akvarietjänst inte säljer något levande för saltvatten så inte någon blir besviken om de beger sig dit! Men de har ofta riktigt bra priser på tillbehör (även till saltvatten, men förvänta dig inget stort lagerfört sortiment av detta, mest lite streamers, tillsatser och mat) och akvarier, och det brukar inte vara några problem att be dem ta hem mer udda saltvattenstillbehör som de inte lagerför normalt, till bra priser. Det går naturligtvis att ha synpunkter om att det vore roligare att köpa från en affär som även hade levande för saltvatten, någon sådan finns dock inte längre i närheten. :(

Förbehåll: Eftersom Peter som äger Akvarietjänst är medlem i Malmö Akvarieförening sedan många år känner jag honom även utanför hans butiks ramar, och är därför kanske något partisk i mitt omdöme, men prisförhållandena som jag angett ovan stämmer. :)

Ändrat av daniel_i_malmö
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...