Gå till innehåll

216 liters kub


dr.dator

Rekommenderade inlägg

Efter att ha kört ett 64 liters kar ett litet tag har jag nu börjat planeringen av nästa projekt. Det kommer bil en kub med måtten 60x60x60 med möbel som jag har tänkt bygga själv. Möbeln ska bestå av en ställning av svetsad fyrkantsrör (inspirerad av Laggemans 400 liters kub) och sen paneler i typ mdf eller liknande på utsidan med ljudisolering på insidan. I möbeln ska det gamla karet få agera sump, så totalen kommer landa på 280 liter. Överriningen kommer nog att bli av herbie-stil. Jag tänkte den här tråden ska fungera som en dokumentation av bygget. Här kommer några skissbilder jag slängde ihop under midsommarhelgen mellan snapsarna...

post-5944-14468925911823_thumb.jpg

post-5944-14468925911568_thumb.jpg

post-5944-14468925911695_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom du har min ställning som referens så kan jag komma med lite tips för att du inte ska hamna i samma sits som jag gjorde. :)

Gör två ramar som håller 600x600, dvs över och underdel på ställningen, sen istället för att sätta benen i ytterhörnen sätter du dessa på insidan av ramen då får du möjlighet att sätta träreglar längst ut i hörnen som du med större enkelhet kan skruva fast dina luckor i.

Alternativt gör du ställningen mindre och sätter en MDF ovanpå som håller 600x600 och låter ställningen ha 2xtjockleken av MDF mindre yttermått, tex 2x12 eller 2x18 tex, beroende på vad du har tänkt för material till dörrarna. Då får du en möbel som är jämnstor runt om och inte går ut utanför dina 600x600.

Gjorde en snabb skiss i Paint på de två varianterna så du kanske förstår av mitt dravel. :) De röda linjerna skall vara dörrar/toppskiva.

post-1377-14468925917358_thumb.png

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...