Gå till innehåll

Problem med vibrerande skummare


Rekommenderade inlägg

Hej.

Har precis fått hem min nya Hydor slim skim nano som jag monterat och provkört ett par gånger.

Jag köpte den bla med anledning av att den ska vara väldigt tyst men nu har jag problem med att vibrerar så enormt mycket!

Har plockat isär den och monterat ihop den två gånger och kan inte se nån anledning till varför den gör så, nu sitter den i akvariet men är avstängd för att det ekar i hela byrån den står på och jag är rädd att den ska störa grannarna som bor på andra sidan väggen =/

Nåt tips på vad jag kan göra för att bli av med vibrationerna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hallå!

Det låter skumt då jag har hört att den ska vara väldigt tyst enligt recensioner. Aldrig beprövat den själv men det låter isåfall som att den är defekt eller felmonterad. Kontrollera och säkerställ att den är rätt monterad och skicka tillbaks den ifall det visar sig att du gjort rätt.

Annars kan du pröva att lägga tunt filtermaterial i botten och eller på sidorna om pumpen eller att sätta lite på baksidan av kammaren ifall det kan vara den som slår emot glaset.

Vänliga hälsningar Dennis

Skickat från min HTC Incredible S via Tapatalk 2

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Dennis!

Ja det är som sagt anledningen till att jag köpte den, just att den skulle vara så tyst. Jag har monterat isär den och monterat ihop den igen enligt anvisningarna. när jag hade den isärmonterad så provade jag att dränka pumpen i en hink och provköra den separat, jag höll den i handen under försöket och den vibrerade otroligt mycket så det verkar vara där problemet ligger. Har provat att bädda in den med filtermaterial och även lägga lite emellan galset och magneterna för att försöka minska vibrationerna som går ut i akvariet och ner i bänken.

Blir nog ett nytt försök ikväll annars skickar jag tillbaka den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ifall pumpen vibrerar i handen så lär den ju vara i obalans, då får du inte rätt på det med filtermaterial, och den kommer med största sannolikhet att gå sönder inom kort ändå.

Returnera den alternativt få en ny pump skickad till dig.

HAr du öppnat och kikat invändigt i pumpen så det inte är impellern som är skadad?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan inte se några synliga fel på pump eller impeller så det är antagligen obalans någonstans.

Mailade säljaren nu och frågade om det är möjligt att reklamera bara pumpen eller om dom vill ha hela apparaten. Den är ju jäkligt snygg så det vore ju synd att behöva köpa en annan :)

Tusen tack för er hjälp!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...