freddi36 Postat 7 juli 2012 Postat 7 juli 2012 När jag matade min sandvändande gobie så kröp det fram en rosa mask som hade vita hår runt hela kroppen. Ganska långa hår, masken var ca 5 cm. Jag han inte ta någon bild då den försvann in under stenen igen.Någon som vet vad det kan ha varit? Jag har aldrig sett något liknande. Citera
freddi36 Postat 7 juli 2012 Författare Postat 7 juli 2012 Nej, nej. Den var riktigt grisrosa med vita långa hår runt hela kroppen, inte bara på sidorna som en borstmask Citera
Heske Postat 7 juli 2012 Postat 7 juli 2012 ok, hade själv aldrig sett en borstmask tidigare... Citera
MarinaS Postat 7 juli 2012 Postat 7 juli 2012 Gå in på reeflex och sen maskar och kolla in arten Eurythoe och Hermodice, de ser ut som den mask du beskriver. Jag tror jag själv jag har någon av de i mitt akvarium dock är det väldigt svårt att identifiera dom då man knappt hinner studera maskarna innan de igen försvinner in i något hål :-) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.