Gå till innehåll

Hjälp med zeovit / mussla


niki68

Rekommenderade inlägg

Har för mig att korallenzucht har en flaska som är för musslor och svampdjur. Musslor klarar sig bra med enbart ljus som föda.

Aminoacid & Sponge Power & Coral Vitalizer är bra till Tridacna men jag trode att finns annat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fungerar det bättre med korallerna nu? Om de inte trivs är det stor risk att musslorna också skulle få problem... Och då är det bättre att vänta.

Små musslor behöver foder, större klara sig bättre utan. Zeoviten bryr sig inte om vad du matar med. Ingen skillnad på om du skulle lägga i mer fiskmat eller lite FM Ultra Clam.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fungerar det bättre med korallerna nu? Om de inte trivs är det stor risk att musslorna också skulle få problem... Och då är det bättre att vänta.

Små musslor behöver foder, större klara sig bättre utan. Zeoviten bryr sig inte om vad du matar med. Ingen skillnad på om du skulle lägga i mer fiskmat eller lite FM Ultra Clam.

Tack, vatten är stabilt har hänt mycket men bara kalium som är 340 ppm

Börjat dosera K-Balance concentrate det kommer bli bra.

Har 18 koraller (fina polyper) men bara två som har tappat färg blivit lite vitare men just nu dosera Stylo-puci-glow och B-balance.Korallen på sista två bilder har haft problem längre 1,5 månad vi få se om den klara sig.

Kommer snart med flera bilder när min fru kommer med kamera från semester.

Kommer köpa också fauna marin ultra clam ...!

Musslorna kommer den 8 augusti .

post-5479-14468926103182_thumb.jpg

post-5479-14468926103253_thumb.jpg

post-5479-14468926103299_thumb.jpg

post-5479-14468926103342_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...