moggis Postat 21 juli 2012 Postat 21 juli 2012 Hej, vilka skummare kan ni rekommendera till 576 liter? Helst så små som det går;)// Morgan Citera
NiXoN Postat 21 juli 2012 Postat 21 juli 2012 Hur mycket vill du att skummaren skall klara av i fiskmängd/belastning?Skall det vara en skummare för sump och hur mycket frihöjd finns det isåfall?Har du någon prisgräns? //NiXoN Citera
moggis Postat 21 juli 2012 Författare Postat 21 juli 2012 Ja billigaste möjlig, ja tanken är att det skall vara sump, höjd från golv till karet är ca 58cm, ja pris tja ju billigare ju bättre Citera
Wigge Postat 21 juli 2012 Postat 21 juli 2012 trevligt med någon från helsingborg! har du några fraggar du vill sälja så är jag intresserad=) Citera
moggis Postat 21 juli 2012 Författare Postat 21 juli 2012 Wigge, ja är rätt newbie;) kör ett missat ram 130 haft lite otur. Men nu startar ja upp ett 576l, längtar som ett barn till julafton när karet är igång... Lär ta sin tid;) Citera
Wigge Postat 21 juli 2012 Postat 21 juli 2012 aha samma hör har bara hållit på med salt i 3 månader=P, men senare kanske vi kan byta lite fraggar=) Citera
NiXoN Postat 21 juli 2012 Postat 21 juli 2012 Jag skulle satsa på en skummare som är klassad för ca 1000 liter, tillverkarna brukar vara rätt optimistiska.ATI har trevliga skummare och vad jag förståt så skall motorerna inte vara ett problem längre, per krona brukar dom leverera väldigt väl.BubbelMagus har några intressanta modeller, undvik dock dom med kinapumpar eller aquabee(försök hitta en med en PSK-2500 eller annan Sicce pump).Vill du lyxa så kan du prova en Bubble King(tex double cone), där kan du följa storleksanvisningarna från tillverkaren.//NiXoN Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.