Gå till innehåll

tips och trix


patrikk

Rekommenderade inlägg

Finns det någon som har några bra tips eller trix för att hålla vattenytan ren och klar om man inte har ytavrinning?

Jag har idag en Deltech MCE 600 och har idag en filterhållare i mitt akvarium men tycker att den tar för mycket plats. Jag funderar på att ta bort den men hur blir det med vattenytan? Är det någon som inte kör med ytavrinning eller har andra bra idéer på hur man kan lösa det OM man behöver lösa det dvs. jag har inte någon sump har inte möjlighet till att ha en heller.

Alla svar uppskattas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns ytskimmers som du kanske kan koppla på din skummare. Jag kör med en sånhär: http://r.ebay.com/6z77lP till mitt ytterfilter på 1000L/h. Den går att justera för olika flöden. Ställer man den för "lågt" tar den för mycket ytvatten och drar luft, men det är ju ingen nackdel för dig... Kanske kan bli lite meckigt att justera in skummaren om det skulle vara så, men för 50:- kan det kanske vara värt att testa...

Andra har jag hört föreslå att lägga ett tidningspapper på ytan när det blir för mycket och på så sätt dra bort skiten.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...