StoffeSwe Postat 5 augusti 2012 Postat 5 augusti 2012 Jag tycker också att den ser bra ut. Tyvärr är kunskaperna om anemoners behov inte lika välutvecklat som kunskaperna om många koraller. Anemoner har enligt många undersökningar oftast en begränsad livslängd i våra kar på 1-2 år sen går det bort, trots att de kan bli betydligt äldre i naturen. Jag rekommenderar att du fortsätter stödmata anemonen för att förbättra chanserna för den. Citera
Wigge Postat 5 augusti 2012 Författare Postat 5 augusti 2012 ja jag tänkte ge den lite formula 2 pellets 2 ggr i veckan sen ibland ta bort pelletsen helt och ge den 1 hel räka 1 gång i vecka. blir det bra?=) Citera
Wigge Postat 9 augusti 2012 Författare Postat 9 augusti 2012 Har grubblat lite på det här emd att BTA anemonen inte blåser upp sig. och har kommit fram att den blåser upp sig när den får för lite ljus och blir som spagetti när den får mer ljus. så är det iaf för min=) Citera
addeanstad Postat 9 augusti 2012 Postat 9 augusti 2012 Jag har för nuvarande 4 stycken BTA i mitt kar (alla kommer från samma BTA från början) alla 4 har olika utföranen. En har långa tentakler, en har små bubbliga, och två har mellan dessa. Allt beror på var de sitter.Så som cirkulation, ljus osvEdit: såg precis att jag har 5 stycken någon har delat sig Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.