Tribiani Postat 1 september 2012 Författare Postat 1 september 2012 Väldigt snyggt Daniel mvh OlaTack Ola Mvh Daniel.Skickat från min Galaxy S3 via Tapatalk Citera
Andy88 Postat 1 september 2012 Postat 1 september 2012 Har lika dan favites. Lyser upp bra i blåljuse. Den gröna acan vet jag att den är billig. snygg!/André---I am here: http://tapatalk.com/map.php?55p1pvSent from my iPhone using Tapatalk Citera
Tribiani Postat 1 september 2012 Författare Postat 1 september 2012 Har lika dan favites. Lyser upp bra i blåljuse. Den gröna acan vet jag att den är billig. snygg!/André---I am here: http://tapatalk.com/map.php?55p1pvSent from my iPhone using TapatalkJa den gör ju det Andy . Det blir ju som ett helt annat akvarium i blåljuset.Den gröna var ju inte direkt gratis....men fin är den...om än rätt liten Mvh Daniel.Skickat från min Galaxy S3 via Tapatalk Citera
Andy88 Postat 1 september 2012 Postat 1 september 2012 Ja den gör ju det Andy . Det blir ju som ett helt annat akvarium i blåljuset.Den gröna var ju inte direkt gratis....men fin är den...om än rätt liten Mvh Daniel.Skickat från min Galaxy S3 via TapatalkDet blir ju det. Det var inte hela biten han hade va?/André Citera
Tribiani Postat 1 september 2012 Författare Postat 1 september 2012 Det blir ju det. Det var inte hela biten han hade va?/AndréNej detta är bara en liten bit. Ca 4x4cm. Den stora var riktigt dyr. Är du i Kristianstad ibland? Då ses vi kanske där . Vi får hälsa på hos varandra någon gång. Mvh Daniel.Skickat från min Galaxy S3 via Tapatalk Citera
Andy88 Postat 1 september 2012 Postat 1 september 2012 Nej detta är bara en liten bit. Ca 4x4cm. Den stora var riktigt dyr. Är du i Kristianstad ibland? Då ses vi kanske där . Vi får hälsa på hos varandra någon gång. Mvh Daniel.Skickat från min Galaxy S3 via TapatalkOkej. Ja den var dyr. såg inte den biten sist jag var där. :SKristianstad är den närmsta handlaren för mig så brukar va där. Absolut, jag är dock uppbokad ett par helger framöver. Hjälper mina föräldrar med en mur./André---I am here: http://tapatalk.com/map.php?zdaumtSent from my iPhone using Tapatalk Citera
Tribiani Postat 1 september 2012 Författare Postat 1 september 2012 Okej. Ja den var dyr. såg inte den biten sist jag var där. :SKristianstad är den närmsta handlaren för mig så brukar va där. Absolut, jag är dock uppbokad ett par helger framöver. Hjälper mina föräldrar med en mur./André---I am here: http://tapatalk.com/map.php?zdaumtSent from my iPhone using TapatalkIngen brådska. Det kommer en tråkig höst och en kall vinter då man brukar få tid över Mvh Daniel.Skickat från min Galaxy S3 via Tapatalk Citera
Tribiani Postat 1 september 2012 Författare Postat 1 september 2012 Ska en tur till röda havet föresten nu i höst Ska bla kolla in min favoritfisk Chaetodon semilarvatus.Mvh Daniel.Skickat från min Galaxy S3 via Tapatalk Citera
Andy88 Postat 1 september 2012 Postat 1 september 2012 Det låter ju trevligt. hoppas du hittar den. /André---I am here: http://tapatalk.com/map.php?czynjuSent from my iPhone using Tapatalk Citera
Tribiani Postat 1 september 2012 Författare Postat 1 september 2012 Jag såg dem sist jag var där. Stora fina ex. De simmade alltid i par . Nu för tiden verkar inga vilja ha dem i akvariet. Antar att fjärilsfiskar knaprar på korallerna.Mvh Daniel.Skickat från min Galaxy S3 via Tapatalk Citera
MaddeI Postat 5 september 2012 Postat 5 september 2012 Vackert kar du har, Daniel! Väldigt fina färger du har där i! Såg att du har en liten Mini Maxi Carpet i karet.. det är ju en liten dröm att skaffa en sån. Hoppas den blir verklig snart. Ska se om jag kanske kan få någon handlare i närheten att ta hem lite sånna... Trevligt att träffa dig och Ola igår! Fick du med dig något hem? Eller var det bara Ola som fick med sig "min" fisk hem? ;P/Madde Citera
Tribiani Postat 5 september 2012 Författare Postat 5 september 2012 Vackert kar du har, Daniel! Väldigt fina färger du har där i! Såg att du har en liten Mini Maxi Carpet i karet.. det är ju en liten dröm att skaffa en sån. Hoppas den blir verklig snart. Ska se om jag kanske kan få någon handlare i närheten att ta hem lite sånna... Trevligt att träffa dig och Ola igår! Fick du med dig något hem? Eller var det bara Ola som fick med sig "min" fisk hem? ;P/MaddeTack Madde!Jag gillar när det är mycket färg och när det gungar fram och tillbaka i karet.Min Maxi-mini carpet anemon brer ut sig en hel del nu. Den har väl hittat ett bra ställe att sitta på. Jag gillar också dem som bara den.Jag blev helt såld när jag såg Mannes och det lär flytta in fler om jag bara hittar några. Skulle du hitta någon lokal handlare som har dem hemma så hör gärna av dig Det var riktigt skoj att träffas. Det får vi göra om någon gång. Ola hälsar så gott. Han blev jätteglad för "din" fisk Jag fick med mig två fiskar hem. En Cryptocentrus cinctus till mig och en Ctenochaetus strigosus till grabben. Plus lite annat smått o gott. Synd att Stig inte kunde sälja korallerna.Mvh Daniel Citera
MaddeI Postat 5 september 2012 Postat 5 september 2012 Tack Madde!Jag gillar när det är mycket färg och när det gungar fram och tillbaka i karet.Min Maxi-mini carpet anemon brer ut sig en hel del nu. Den har väl hittat ett bra ställe att sitta på. Jag gillar också dem som bara den.Jag blev helt såld när jag såg Mannes och det lär flytta in fler om jag bara hittar några. Skulle du hitta någon lokal handlare som har dem hemma så hör gärna av dig Det var riktigt skoj att träffas. Det får vi göra om någon gång. Ola hälsar så gott. Han blev jätteglad för "din" fisk Jag fick med mig två fiskar hem. En Cryptocentrus cinctus till mig och en Ctenochaetus strigosus till grabben. Plus lite annat smått o gott. Synd att Stig inte kunde sälja korallerna.Mvh DanielJa, jag blev såld på dem för nått år sen när jag såg dem i en artikel på nätet, sen blev det ju inte mindre intressant efter att ha sett Mannes live! Skulle det dyka upp några så hör jag av mig! Får väl vara snabbare och handla själv först i så fall. ;PDen kirurgen är väldigt fin! Bra val! Jag håller med, det var väldigt roligt, vi får ta en repris på den! Du får hälsa Ola att jag bara skojar med honom, jag kommer säkert att hitta en sån fisk någon gång igen.. ;P Men en tråd får han allt fixa nu i alla fall, så jag får se den! Eller du läser väl här själv, Ola? En tråd nu, tack! /Madde Citera
Tribiani Postat 6 september 2012 Författare Postat 6 september 2012 Du får vara lite snabbare Madde och inte dra på beslutet .Annars mister man det goda. Det kommer fler möjligheter, det är jag säker på .Ola läser säkert här och jag ska tjata på honom så han startar en tråd.Mvh Daniel.Skickat från min Galaxy S3 via Tapatalk Citera
Tribiani Postat 6 september 2012 Författare Postat 6 september 2012 Jag får dra igång en tråd med grabbens nano också.Mvh Daniel.Skickat från min Galaxy S3 via Tapatalk Citera
Tribiani Postat 8 september 2012 Författare Postat 8 september 2012 En ny korall har flyttat in men som vanligt försvann namnet ut genom andra örat lika fort som det kom in.Jag fick möblera om lite för att få den på plats men tyvärr blev det inte helt optimalt.Bild på hela karet/Daniel Citera
MaddeI Postat 8 september 2012 Postat 8 september 2012 På din beskrivning så var det faktisk denna korall jag tänkte på. Jättefin, Daniel! Tror den heter Duncanopsammia axifuga./Madde Citera
Tribiani Postat 8 september 2012 Författare Postat 8 september 2012 På din beskrivning så var det faktisk denna korall jag tänkte på. Jättefin, Daniel! Tror den heter Duncanopsammia axifuga./MaddeJupp den är det. Tack för hjälpen Mvh Daniel.Skickat från min Galaxy S3 via Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 8 september 2012 Postat 8 september 2012 Dunkan stämmer.. Gillar o få lite mysis då i då.. Växer på väldigt bra om den trivs o får käk relativt ofta.. Skuggläge att rekommendera..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 8 september 2012 Postat 8 september 2012 Hmm tvåa på bollen..Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Tribiani Postat 8 september 2012 Författare Postat 8 september 2012 Tack Manne. Ja hon var snabbare. Den står inte i direkt "solljus". En polyp har hamnat under lampan. Ska rikta om den lite. Mvh Daniel.Skickat från min Galaxy S3 via Tapatalk Citera
Tribiani Postat 8 september 2012 Författare Postat 8 september 2012 (ändrat) Raderat Ändrat 8 september 2012 av Tribiani Citera
_Manne_ Postat 8 september 2012 Postat 8 september 2012 Vacker helbild. , Tapetummen sträcker fint på sig!Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
Tribiani Postat 8 september 2012 Författare Postat 8 september 2012 Vacker helbild. , Tapetummen sträcker fint på sig!Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using TapatalkTack igen Manne Den breder ut sig fint. Det börjar bli trångt nu men det finns en del platser kvar till några maxi-mini anemoner Tack för tipsen också./Daniel Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.