Bläckfisken Postat 31 augusti 2012 Postat 31 augusti 2012 Hej Saltvattensguiden.Misstänker att kullagret på min Vortech MP10 är på väg att gå sönder. Ett skorrande ljud från torrsidan som inte är konstant.Är det någon här som har bytt kullager på sin vortechpump.http://www.reefcentral.com/forums/showthread.php?t=1901337 Citera
Mr_Ewing Postat 31 augusti 2012 Postat 31 augusti 2012 Såg inte särskilt avancerat ut!Har du ingen garanti kvar så är det bara att tuta och köra.Du kanske får värma lagret med en värmepistol för att få det att lossna från axeln. Citera
Bläckfisken Postat 1 september 2012 Författare Postat 1 september 2012 Nej, det behövdes inte. Vart så irriterad på ljudet att jag slet upp den. Men kullagren verkade fina. Ljudet är som tur borta nu när jag satt ihop den, kan varit något skit i den. Dock så fick "frontplattan" som sitter mot glaset lite fina jack i sig när den skulle bort.Följde denna guide: http://www.reefcentral.com/forums/showthread.php?t=1901337&page=10 Citera
NiXoN Postat 1 september 2012 Postat 1 september 2012 Dom verkar rätt slarviga i sin montering, jag öppnade en motor jag hade efter att den börjat låta värre än vanligt och hittade en massa magnetspån från motorn.Jag testade dock inte modden fast jag hade sett tråden utan beställde en ny torrdel.Det som är lite intressant är att lagren som vortech använder inte är dom bästa möjliga direkt utan ett budget alternativ som förvärrar ljudet, snacka om att vara snåla på fel ställe...//NiXoN Citera
Namnbrist Postat 1 september 2012 Postat 1 september 2012 Dom verkar rätt slarviga i sin montering, jag öppnade en motor jag hade efter att den börjat låta värre än vanligt och hittade en massa magnetspån från motorn.Jag testade dock inte modden fast jag hade sett tråden utan beställde en ny torrdel.Det som är lite intressant är att lagren som vortech använder inte är dom bästa möjliga direkt utan ett budget alternativ som förvärrar ljudet, snacka om att vara snåla på fel ställe...//NiXoNKör dom med kina kvalite på lagren? Släng i krytox eller nått annat som tål rejälva varv så bör dom bli bra tysta Citera
NiXoN Postat 1 september 2012 Postat 1 september 2012 Ja enligt dom som bytte och kommenterade i tråden så blev det tystare men inte helt tyst, så jag vet inte om jag skulle rekommendera nån o prova bara därför.//NiXoN Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.