Hawkmoon Postat 2 september 2012 Postat 2 september 2012 Hejsan.Har beslutat att gå upp i storlek från mitt ReefMax och köpt ett Percula 120.Min fråga vänder sig till Er som har Percula 90/120 och min undran är om jag bör ändra något på originalsetupen innan jag kör igång karet eller om det är bra som det är.Jag har extra Tunzebollar för cirkulation (6st) och ramp med 4st 54w T5 med månljus samt Tunzes osmolator, tänker köra med mjukisar.MvhChrille
StoffeSwe Postat 2 september 2012 Postat 2 september 2012 Tunzebollar? Är det streamerpumpar du menar då eller? Öka cirkulationen är bra, jag bytte ut orginalpumparna på mitt som jag köpte begangnat då jag tyckte de lät för mycket. Streamerpumpar är bra som komplement då de pumpar som ingår i orginalsetupen är för veka. Om du ska köra mjukisar behöver du inte göra mer än så, det är ett bra kar.
Hawkmoon Postat 2 september 2012 Författare Postat 2 september 2012 Tackar för feedbacken.Jo, det är streamerpumpar 2st 6045 och 4st 6025.Då kör jag igång som det är och hoppas det går bra.MvhChrille
StoffeSwe Postat 2 september 2012 Postat 2 september 2012 Även om pumparna är små så har du så många att du bör få vettig cirkulation ändå. Lycka till!
Rekommenderade inlägg