Gå till innehåll

är ett stort fråge tecken????


robert

Rekommenderade inlägg

har typ slemm alg ljusbrun med luft bubblor i. inte snyggt har kollat alla vatten värden, inget fel där? det är inte överallt utan på 5-6 ställen!??!

Ca 390

Mg 1350

Kh 10

Ph 8-8,3

inga fosfater att räkna med. vad kan det va ????????? har cirkulation från sump 6500, i karet 5000 l/h. karet är 1000l stort.

e cirkulationen för litet?? tacksam för alla svar om hjälp!!

Mvh Robert

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan ja jag tycker att det är för lite cirkulation i karet. Skulle testa att rikta om pumparna å se om "skiten" flyttar sig då ser man ju lätt att det måste vara nått med cirkulationen.

Det är himmla svårt att få ett bra flöde i hela karet så att det ej blir några "döda" zoner är det många pumpar du har eller en stor?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det är många pumpar! (1200l ) det är rätt bra drag just där slemmisarna sitter, det är det som gör mig konfunderad. och 6500 från sump e rätt bra tryck i den med, men ska kanse gradera upp till 10-12 000 utan och räkna med sump pumpen??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

sånna där alger hade ja förrut, om dom ser nästan genomskinliga ut å luften samlas under? ja tog en stream pump å blåste alla stenar sen ökade ja skummning.. efter det borta..

men men, man ska inte lyssna så mycke på va ja säger efter som ja nu sitter me en US OPEN godkänd fairway i mitt kar..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...