Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Kallas ålder och erfarenhet av en del men handlar egentligen om att ju längre man levt - desto mer misstag har man hunnit med :)

MVH Lasse

Postat

Så sant, Men det krävs ett visst mått av vishet och självdistans för att lära sig av sina misstag, alla gör inte det.....

Postat

Den intelligente lär sig av sina egna misstag - den vise av andras :)

MVH Lasse

Postat

Jag la upp en vägg med ls i supen men det kräver ju lite plats! Men inte en bubbla sugs in I karet! Med vänlig hälsning, j

Postat
då skulle jag rekomendera att lägga ner en väldigt grov filtermatta i sumpen mellan ytavrinningen och returpumpen, borde stoppa alla bubblor, du kankse behöver rengöra den en gång i månaden eller något men är nog inte så mycket annat du kan göra tyvärr

Filtermatta och rengöra en gång i månaden? Då är det bättre att lägga i filtervadd&byta ut minst en gång i veckan.

Postat
  • Författare

Sa jag att min övrrinningsboxen inne i karet är inte fyrkant men oval?:)

Postat
  • Författare

Ja, men visst. Istället en glasskiva-plexiskiva kan det vara lite mindre fyrkant eller lite mindre oval. :)

Har testat med luftventil. Funkar inte. Alltså det stoppar vattnet som den är tillverkad för att göra, men saknar kraft att suga ut luften och vattnet från röret. Det krävdes mycket mera styrka för det än jag anade och det klarade min pump inte av. Skulle funka ganske med något doserpump istället, beroende hur kraftiga de är. Har inget så dumpar iden. Ska prova hålet näst. Ska kolla om sumpen också. Har inte gjort något åt det tidigare för jag använde det mest att gömma tekniken i, men det finns nog vissa saker man bara inte kommer undan från.

Ändrat av koaala

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.