Gå till innehåll

Kub storlek?


Järv

Rekommenderade inlägg

Hej

Är i funderingarna av att uppgradera och har hittat en tank som jag möjligtvis är intresserad av.

Den ända funderingen jag har på detta är att denn är 70 hög vilket jag undrar om det kan bli ett problem.

Ex om man behöver för starkt lyse så att inget växer uppåt, för att få något att växa på botten.

Nån som har några funderingar på detta. Akvariet jag kollar på är 80x80x70

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en kub på 70 och mitt största problem är att sätta dit koraller och rengöra längst ner men det funkar men det finns ju bra hjälpmedel till det. Så långa armar är att rekommendera. När det gäller belysning så kör jag med en 250 w my och det har fungerat bra. Men att sätt ljuskänsliga koraller längst ner är kanske inte att rekommendera.

Sent from my LT15i using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min kub är på 85x85x65 och det funkar utmärkt.. Ända problemet är som sagt när du måste komma åt något som ligger i botten eller vill flytta på något men det är väldigt lätt fixat med en stor och lång "pincett" samt eventuellt kunna stå på stol/stege eller varför inte möbeln som vi brukar göra ibland *S*. Älskar kubkar och nästa kommer definitivt också bli en kub! :ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...