Gå till innehåll

Korallvältare


Peter G

Rekommenderade inlägg

Vad tror ni om den här lille gynnaren?

är det en av de "vanliga" krabborna som brukar följa med stenen och inte gör så mycket annat än välter koraller för en eller är det ett litet monster?

jag hade sådan tur så krabban fångade sig själv genom att trilla ned i ytavrinningskammaren och tur var väll det för man vill inte riva ut 3-350kg sten bara för att han välter korallerna. någon som vill ha han föresten?

post-887-14468912092456_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är ju besatt av krabbor, men har inte mitt ölglas uppe ännu. Ska dock inhandla lampa i morgon, så det är på gång :D

Är ingen hejjare på att identifiera olika krabbor ännu, så den biten kan jag inte hjälpa dig med.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

svårt att se på avsåndet ...ser dock ut som att han är lite luden ..."gorilla krabban" brukar vara liiite för aggressiv och ge sig på annat än det den bör ....

är den endast skrovlig på sitt exoskal ...lär det vara en omtyckt mitrax krabba ...ser väl grönaktig ut eller ?

Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja den är ju lite luden, visserligen har jag inte märkt något konstigt med varken koraller eller andra djur i karet. men så gillar den ju att möblera om i karet så den får stanna där den är.

ingen som har någon liknande i sin balja?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Låt han vara om du inte har sett nåt elakt som han gjort. Har själv en sjöborre som välter mitt rev var och varannan dag. Han går fram som en bulldozer (under de översta levande stenarna) och välter allt ovanför. Vet ej om jag skall ge bort honom eller vad. Han gör ju inget annat elakt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...