jonte_j Postat 7 oktober 2012 Postat 7 oktober 2012 Kan man ha havstulpaner i saltkar?Skickad från min iPad med Tapatalk HD Citera
Sjöfartsmuseet Akvariet Postat 8 oktober 2012 Postat 8 oktober 2012 Ja, det kan man. Tropiska arter har jag dock ingen koll på, men våra svenska går bra. Behöver matas, nykläckt artemia kan fungera. Sen får man passa sig för sjöstjärnor eftersom dom kan äta upp havstulpanerna. / David Citera
Lasse Postat 8 oktober 2012 Postat 8 oktober 2012 Det kommer med tropiska arter i bland via LS. Rent teoretiskt är de nog inte svårare än våra inhemska men vi har ju också med andra djur som kan tänkas äta havstulpaner. Att tänka på när det gäller havstulpaner är att de fäster sig där det kan förekomma mycket mat, dvs där det är en kraftig ström. Kraftig ström är det ofta i ledningar och pumpar. Större offentliga akvarier har då och då fått problem med både havstulpaner och mussellarver som settlar i rörsystemen. Man kanske inte skall optimera för havstulpaner. MVH Lasse Citera
Bläckfisken Postat 8 oktober 2012 Postat 8 oktober 2012 Denna och två till har jag i mitt kar, fick med dem i Euphyllian. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.