Oliver Postat 17 oktober 2012 Postat 17 oktober 2012 Hej, jag är ny här och detta är mitt första inlägg Köpte nyligen ett begagnat RSM 130D med endast koraller, levande sten och eremitkräftorDärefter köpte jag en levande sten till där även en krabba hade gömt sigEfter några nätter med krabban lös i akvariet har jag sett hur rörmaskar som innan legat fria i sanden nu ligger i bitarTror ni att det är krabban som är boven ??????Kan det annars vara eremitkräftorna, eller att rörmaskar kanske kan gå isönder av annat skälOm det är krabban, kan jag på något sätt rädda resterande rörmaskar? kanske gömma dom i stenarnas hål? Citera
Laggeman Postat 18 oktober 2012 Postat 18 oktober 2012 Hej Oliver och varmt välkommen till SG! En likadan krabba har jag haft själv (kallas för Terminatorkrabba), den rörde inga koraller och inte heller mina rörmaskar. Däremot har jag en eremit som gärna går en omgång mot mina rörmaskar lite då och då, och då rycker det nog en 30-40 åt gången (små rörmaskar). Har sett den göra det, så vet att den är den skyldige i ärendet. Citera
Oliver Postat 21 oktober 2012 Författare Postat 21 oktober 2012 Tack LaggemanOk, då har jag haft tur med mina eremiter då de inte fick skulden. Nu är iaf krabban bortskänkt och mina större rörmaskar är sedan dess orörda Citera
cheva Postat 22 oktober 2012 Postat 22 oktober 2012 hej oliver välkommen till salt tresket lita bilder Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.