Emvees Postat 21 oktober 2012 Postat 21 oktober 2012 Hej! Lite udda fundering men har ett kar som stått med ls i en tid och hittat diverse ting i det. Bland annat dessa sniglar som man ser här en hel armé närmare bestämt min fråga är om det finns sniglar som är minrde önskvärda?Man ser dem här på bilden om än lite dåligt. Citera
Emvees Postat 21 oktober 2012 Författare Postat 21 oktober 2012 hm skulle nog lagt dem på identifiera lägre djur avdelningen kanske... Citera
lottac Postat 21 oktober 2012 Postat 21 oktober 2012 Engina carolinae ser det ut som, kolla på Reeflex :-) Citera
DaTrucka Postat 21 oktober 2012 Postat 21 oktober 2012 Flyttade tråden till rätt avdelning.Här kan finnas lite intressant läsning med http://www.seaslugforum.net/O inte för att märka ord eller så, men det finns faktiskt inga sniglar i saltvatten, snäckor däremot finns det gott om. Citera
Emvees Postat 22 oktober 2012 Författare Postat 22 oktober 2012 Haha Jag fann inte ordet Därav Sniglar Tack DaTrucka! Citera
StoffeSwe Postat 22 oktober 2012 Postat 22 oktober 2012 Jag har massor av de små snäckorna som finns på din bild och de har aldrig gjort någott dåligt, vad jag sett. Som jag uppfattar det är de nattaktiva städare. Det finns massor med icke-önskvärda snäckor, allt från snäckor som äter andra invånare i karet till snäckor som kan döda dig. Citera
hagbard Postat 23 oktober 2012 Postat 23 oktober 2012 Jag har massor av de små snäckorna som finns på din bild och de har aldrig gjort någott dåligt, vad jag sett. Som jag uppfattar det är de nattaktiva städare. Det finns massor med icke-önskvärda snäckor, allt från snäckor som äter andra invånare i karet till snäckor som kan döda dig.Hur står det till med tex konsnäckor i handeln?Med tanke på att det säljs/omsätts hypergiftiga zoanider...är kunskapen större där? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.