Alfons Postat 22 oktober 2012 Postat 22 oktober 2012 Nu är det som såhär att jag har köpt mig en Heteractis Crispa, jag vet att den äter blåmusslor samt räkor, men undrar vad man bör mata med för att ge anemonen så bra näring den kan få samt lite allmäna tips och trix. (Jag vet om massor med "såhär sköter du anemoner länkar" men det är inte det jag är ute efter i denna tråden utan mest tips från dom som vet kan dela med sig av erfarenheter och kunskap ang denna anemonen).Jag vet också att anemoner kan vandra vilket gör mig orolig över mina pumpar, jag kör med vanliga streamers och undrar hur jag på bästa sätt kan täcka dessa för att skydda anemonen. Min första tanke var nått liknande myggnät och buntband men finns nog massor med lösningar och jag är öppen för förslag.//Robban Citera
Alfons Postat 1 november 2012 Författare Postat 1 november 2012 Är det ingen som kan nått om Heteractis Crispa? Citera
Laggeman Postat 1 november 2012 Postat 1 november 2012 Finns länkar i den klistrade tråden i detta forum:https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?5183-Anemonl%E4nkarAngående pumparna så är myggnät en bra lösning, kör på det. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.