Gå till innehåll

Mitt nya kar


Davidm

Rekommenderade inlägg

Här kommer lite om mitt nya kar. Hade ett 75L förut har nu flyttat över allt till ett på ca 100L. Ska skaffa mig en sump till detta kar för att ytterligare få mera vattenvolym plus att man kan gömma diverse saker i den.

Belysningen består av ett 20w 18.000K, ett 18w blue moon samt ett 15w på 18.000K. Ska eventuellt skaffa en 70-150w MH senare.

Cirkulationen består idag av en aquaclear på 1.000L/H samt ett innefilter med kapacitet på 450L/H. Dessa ska sedan bytas ut när sumpen blir klar.

Om ni undrar vad det är för glasburk i karet så är det i den som mina skivisfrag får växa sig fast på små stenbitar.

Djuren i karet är ett ocellaris clownpar, en centropygebicolor, en putsar räka samt fem trochus sniglar. De enda korallerna jag har är några gröna Discosoma Striatus. Om någon är intresserad av att byta så blir ca fem stycken frag klara om ca 1-2v. Hade tänkt mig att den som byter med mig får alla fraggarna.

Kommer att skaffa ett större kar efter sommaren som jag ska flytta över dvärgkejsaren till.

post-1429-14468912098656_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo. jag vet. Denna bild togs direkt när jag hade släppt ner allt levande i burken. Nu så sitter det en blå skiva på bakrutan. Det ser lite bättre ut. Håller med att det ser ut som spunk när man ser tapetern genom karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här kommer bilder på nyförvärven. Tyvärr så blev den blåa frökenfisken inte särskilt långlivad. Under den första natten så blev den insugen i en av pumparna, den var annars riktigt fin och lysande blå när man satte igång actinic röret.

post-1429-14468912101583_thumb.jpg

post-1429-14468912101692_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har nu skaffat mig en liten anemon. Hoppas bara att den klara sig. Clownerna är väldigt nyfikna på den i alla fall. Min dvärgkejsare lämnar den iallafall ifred. Någon som har någon erfarenhet av att dvärgkejsare äter på en anemon.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Hoppsan så kan det gå när man träffar sina akvarist kompisar. Skulle bara lämna av en lampa och kom hem med ett 177L kar. Ja ja, det ovan stående karet lär inte bli särskilt långlivat, nu måste ju 177L upp!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...