Aquario Postat 28 oktober 2012 Postat 28 oktober 2012 Är det torrjäst man använder vid uppfödning av Artemia (för filter-födande)MVH Citera
hagbard Postat 28 oktober 2012 Postat 28 oktober 2012 ja,men kanske inte det bästa? blir lätt kladd! grönvatten? eller för den delen jbl nobil fluid..vad menar du med filter-födande?står still typ,uräkta!Annars vad ska du med dem till? trigga nån svår fisk eller?näringsvärdet är väl knappast värt besväret annars? Citera
Aquario Postat 29 oktober 2012 Författare Postat 29 oktober 2012 Ok tack. Jag menar att artemia filtrera maten. Alltså de kan inte äta större än bakterier. Ska jag satsa på att föda up mysis istället? Vilken förda äter mysis?Jag gör det för det är roligt + att jag tänker mig att det är bra för fiskarna + stimulans för dem. Citera
hagbard Postat 30 oktober 2012 Postat 30 oktober 2012 ang näringsvärdet så jämförde jag med nykläckt,lite förhastat! för fryst artemia som säljs är väl vuxen?Så näringsmässigt o för skojs skull duger det bra kan jag tänka. hittade en länk som tar upp uppfödning http://www.ndss.se/index.php?option=com_content&view=article&id=69&Itemid=285〈=sv Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.