Gå till innehåll

lite funderingar kring special LED bygge


patrikk

Rekommenderade inlägg

Jag har följt de flesta led byggena här på forumet och på andra forum och är imponerad av många.

Men jag det som jag skulle vilja bygga i framtiden har jag inte sett någon göra.

nu vet jag att det finns en person här på forumet som är väldigt duktig på drivare etc :)

min tanke är följande:

ett kretskort med kontroller för 2-n grupper med leds 16-20 leds på varav (8 cool white 8 RB och 2-4 violett/annan färg) jag vill ha ledsen tätt som i vissa fädiga led ramper..

allra helst skulle jag vilja kunna styra varje led för sig. sen för att göra det hela lite omständigare så tycker jag inte om sladdar så att ha massa drivare är inte något roligt.

kan man inte ha en drivare och sedan reglara det med ett styrkort/controller kort?

jag tycker det flesta DYI lösningarna är visuellt snygga men saknar oftast en hel del funktioner som jag hade velat ha. dock så kostar de färdiga lösningarna 10'000+ vilket känns lite väl onödigt mycket.

vilka problem lösningar ser ni för att kunna göra en sådan lösning?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...