Aquaguy Postat 18 november 2012 Postat 18 november 2012 Jag är ganska ny på salta akvarium och skulle vilja prova något medan jag planerar ett större kar. Har lite frågor, om jag skulle köpa ett 20-30 liters nano vad för pump skulle jag behöva? ung hur mycket levande sten? Vilka korraler skulle vara lämpliga? är det nödvändigt med skummare? har bara tänkt att ha lite korraler och sniglar i akvariumet. Citera
Hermanbrute Postat 18 november 2012 Postat 18 november 2012 Jag har ett på 30L och jag använder ingen skummare men då har jag heller inga fiskar. Jag har 2 putsarräkor och några sniglar och 1 eremit. Det enda i teknik väg jag använder är en cirkpump med ett filter på som jag rensar en gång i veckan.2-3cm sand och lite sten. behövs inga mängder om du nu inte vill! Citera
Aquaguy Postat 18 november 2012 Författare Postat 18 november 2012 ungefär så jag tänkte att jag ville ha. Hur stora och hur ofta gör du vatten byten? Citera
Hermanbrute Postat 18 november 2012 Postat 18 november 2012 Beror på hur mkt spårämnen som saknas. Saknas det mycket så brukar jag göra mer och oftare helt enkelt. Ska du ha fisk så får du hålla lite mer koll på nitraten och fosfaten tror jag. Citera
Aquaguy Postat 18 november 2012 Författare Postat 18 november 2012 okej. Har du några bilder på ditt nano? Citera
Hermanbrute Postat 18 november 2012 Postat 18 november 2012 Nej har itne ens startat en tråd än men kan göra en snart om du vill Citera
Hermanbrute Postat 18 november 2012 Postat 18 november 2012 Ingen aning om jag ska vara ärlig. Det är nog originalpumpen tror jag. Citera
Hermanbrute Postat 18 november 2012 Postat 18 november 2012 Kommer bilder när jag laddat mobilen Citera
Aquaguy Postat 18 november 2012 Författare Postat 18 november 2012 skulle gärna vilja se lite bilder på putsarräkorna vart lägger du upp bilderna? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.