Gå till innehåll

Hjälp med rio nano skimmer


Guest

Rekommenderade inlägg

Fick en sådan här RIO Nano Skimmer.

Det är ju inte den bästa skummaren i staden kanske. MEn den skummar ganska så blött men den skummar lugnt. Finns ju ingen beskrivning wot so ever till denna skummare.

Så jag tänkte om någon här har lite koll på denna ?

Är det någon här som har lite tipps och råd hur man ska ställa in denna?

Sedan om det finns något fiffigt sätt att bli av med microbubblor?

Det jag gjort är att jag har en bit filtermatta som går enda ner till vattnet för att slippa ett jäkla skvalpande som blir annars.

Tänkte även att den skulle avhjälpa bubblorna men inte :(

Har även lagt lite filtermatta i sista kammaren som är en bit över utan för att fånga upp men icke. tipps?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Luftinsuget går att justera uppåt eller neråt beroende på om du vill ha blött eller mindre blött. Vrid medans du trycker eller drar i röret uppe i koppen, men ta det lugnt några mm kan göra stor skillnad och vänta någon minut eller två innan du justerar mera.

Det ska även gå att justera nivån på utflödet med en plastflärp som sitter precis innan vattnet rinner ner i akvariet igen.

Bubblorna blev jag aldrig av med utan fick göra som du och lägga ett grovt filter på utgången.

Tycket dock att den funkade riktigt bra för att vara så billig, hade min till ca 80 liter. Nu ligger den och samlar damm i förrådet :o

Skickat från min LG-P880 via Tapatalk 2

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skummar gör den rickigt bra tycker om kanske lite väl blött. och himla tyst :) Jar har satt en vrid ventil på plaströrer för det lät så himmla illa innan sörplade och hade sig :/ avhjälpt nu

Bara nicrobubblorna kvar vilket är irriterande

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...