Gå till innehåll

Anemon vs koraller


backstrd

Rekommenderade inlägg

Jag skulle vilja höra lite av era erfarenheter hur det funkar att introducera en BTA i ett akvarium med koraller i. Att den kommer att gå dit den vill i början är jag med på men vad händer på vägen dit. Kommer den att bränna alla mina koraller på vägen? Är några av mina sps:er som vuxit fast på stenen som jag ogärna flyttar på. Vore väldigt tacksam om ni kunde dela med er lite av vad som hände när ni introducerade era BTA.

Är det dessutom någon i Göteborg som har nån liten fin BTA som ni vill sälja så hör gärna av er.

/D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min anemon tog död på en lps på sin lilla vandring och dessutom bestämde den sig för att släppa taget helt och fastande såklart i pumpen vilken jag inte hade anemonsäkrat, vilket resulterade i alla mina fiskar dog utom clownfiskarna:/, hade då haft anemonen i över ett år.

Värt att tänka på pumparna me..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså sätter man dem på ett bra ställa från början så slipper du att den vandrar. De gillar bra med ljus och lagom med flow, om du skaffar den på en lördagförmiddag kan du dessutom kolla till den och flyttar den på sig kan du hjälpa den till en bra plats.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...