oliwer östberg Postat 24 november 2012 Dela Postat 24 november 2012 Hej Jag har en skummare och ett uv och 2 cirkulationspumpar och från alla dom sakerna så går det ju en slad i från som man säter i kontakt uttsgettDet jag undrar är om det är farligt att ha lite av sladden i akvariumet Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Fluval_Robban Postat 24 november 2012 Dela Postat 24 november 2012 Om jag uppfattar dig rätt så är dom flesta pumpar och annan kringutrustning för akvarium vattentätta (dränkbara) så det inte ska vara någon risk för elektriska stötar. Däremot finns viss utrustning bla UV-C som inte är dränkbara men det brukar framgå rätt tydligt. Men antar att du menar att du har pumparna under vattnet såpass att sladden är lite under vattenytan och nej det är normalt sett ingen fara men dock aldrig en garanti då det kan uppstå felaktigheter på elektrisk utrustning;) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.