Guest fisken Postat 23 maj 2005 Postat 23 maj 2005 Jag håller på bli tokig och min fru ännu skogstokigare.först låter metallhallogenen illa och sedan brummar det som f....n om skummaren aqua medic som jag fick med mitt percula 120 akvarium,jag har bytt gummi ploppar på motorn provat med dämpmaterial i sumpen den står i,ändå är det något som låter illa brumm ljud det låter som en Finlands färja i mitt vardagsrum.mvh stefan Citera
Nito Postat 23 maj 2005 Postat 23 maj 2005 har du plockat isär pumpen till skummaren och rengjort den? det verkar som om du har obalans som orsakar vibrationer och därmed oljud.kolla att impellern är hel och inte saknar en pinne Citera
hbmannen Postat 23 maj 2005 Postat 23 maj 2005 om det sitter en ocean runner pump på den så e det bara att acceptera.. eller nyta pump.. ja har en sån som avger ett dovt brumm ljud.. nästan identiskt me att sova i motorrummet på en finlands färja Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.