Jailbird Postat 23 maj 2005 Dela Postat 23 maj 2005 Nån som vet varför mitt KH börjar röra sig neråt hela tiden ??buffrar upp den till typ 10 sedan sjunker den ner till 6-7 igen sakta men säkertkör med kalciumhydroxid i mitt påfyllningsvatten(om det har nåt med det att göra)Akvarium 400 LUvc-20w tunze 6100 skummare= aqua.M turbo flotor Kalcium 420Nitrat 5Nitrite 0Ph 8,1Salt 1022KH 7 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 24 maj 2005 Dela Postat 24 maj 2005 förmodligen har du låga värden av magnesium.men i stället för att buffra med hydroxidpreparat,vilket ibland kan medföra att dina mätningar inte visar riktiga värden (och att akvariet luktar simbassäng)- tycker jag att du ska köra täta partiella vattenbyten med ett bra salt(tex instantocean,reef crystals eller crystal sea) tills du har en stabilt kalcium,magnesium,Kh och Ph förhållande.Dels är det ju billigare än tillsats preparaten,sen får du ju bonusar i form av förnyelse av spårämnen och allt annat som förbrukas i tanken , och ett sunt förhållande dom emellan.För att inte nämna gladare djur och mindre nitrit,nitrat och ammoniak Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jocke Postat 25 maj 2005 Dela Postat 25 maj 2005 Tjenare!Greger har du några bilder på ditt kar?.MVH Jocke Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 25 maj 2005 Dela Postat 25 maj 2005 Jag ska försöka fixa det,får väl låna en kamera av grannen.provade med webcammen-men det blir för taskigt,sen har jag aldrig lyckats lista ut var bilderna lagras nånstans på hårddisken?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.