Gå till innehåll

Vad är transparent med vit ton..


patrikk

Rekommenderade inlägg

Jag har något under en av mina stenar ( stenen ligger som en "bro") det är genonskinligt men i vit ton det är över ett område lite större än en femkrona set ser ut som en påse.

jag tror inte att jag kan lyckas med att ta en bild på det med en kompakt-kameran

Har ni några tips på vad det kan vara eller länkar till liknande ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kanske det som sagt det är inte så stort än så svårt att säga. om det skulle vara en sjöpung så kan det ev. vara någon av dessa:

Rhopalaea crassa

Seescheide 01 unbekannter Art

jag har försökt att på med det i en video som jag snabbt gjorde:

det är precis under stenen det är svårt att se som jag sa innan men kanske kan ge en bättre bild om hur det ser ut det sticker inte ut så mycket under stenen men ni man kan se att det fladdrar lite.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Antar att det var det som var "bakom" stenen du menade, som man precis kunde skymta? Svårt att säga med så dålig sikt vad det är för nåt, men svamp eller bakteriefilm är väl mina gissningar med det lilla jag kan skymta. Du råkar inte ha nån gylta (wrasse) i karet, för en del gyltor skapar en liten slem-kokong som de sover i, den kokongen ser ut som en transparent påse...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...