Gå till innehåll

Vänlig själ i göteborg?


Manks

Rekommenderade inlägg

Jag har fått mitt efterlängtade paket från tyskland idag, så nu kan jag äntligen starta mitt nanokar. Problemet är att jag är väldigt fattig den här månaden och undrar om det finns någon i göteborg som för ett par tior kan ge mig lite bottensediment och en pytteliten bit LS så att jag kan få lite befolkning i karet den här månaden, så jag slipper sitta och glo på ett totaltomt kar i en hel månad ;)

/Torsten

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker du kan låta vattnet mogna en månad tyvärr e brottom de sista du har råd med i denna hobbyn. Kanske verkar tråkigt men du måste låta vattnet ta sin tid Ls kan du ju i å för sig stoppa ner i det men de där med befolkning ska du nog vänta med

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag menade med befolkning var inte direkt sjöstjärnor och eremitkräftor. Snarare en microfauna för att få vattnet att mogna :D

Det jag menade var verkligen bara lite sediment att befolka mitt eget sediment med diverse bakterier och smådjur med och en bit LS för att få något att glo på också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...