kvalle Postat 28 november 2012 Dela Postat 28 november 2012 nu e det så att jag fått trådalger. så jag lär på någe sätt få in fosfat remover.men fråga är..vad ska man satsa på flytande? strumpa? reaktor?och vill gärna höra argument varför just de du rekomenderar och inte dom andra?och vad är mäst prisvärt och varför.har personligen fundera på reaktor för den verkar kunna gå att andvända till mycke sen.men det blir högrepris? men har jag verkligen nytta av den senare?är helt novis på detta därför denna fråga. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 28 november 2012 Dela Postat 28 november 2012 Jag har ingen egen erfarenhet av flytande remover, men det finns de som skriver att de är nöjda med det, så det funkar säkert.Har själv kört med granulat i strumpa, men hade hellre haft en reaktor. Tror att man får mer kontaktyta på det viset när mediat tumlar runt i reaktorn.En reaktor kan ju användas till aktivt kol, pellets och annat när man inte kör med fosfatremover i. Nackdelen är ännu en pump som ska ha ström och värmer upp vattnet ytterligare. Samtidigt så behöver inte doppvärmaren gå lika mycket, så det är kanske hugget som stucket. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 28 november 2012 Dela Postat 28 november 2012 jag skulle satsa på en liquid fosfat remover förutsatt att du har en bra skummare. Verkar snabbt och effektivt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kvalle Postat 28 november 2012 Författare Dela Postat 28 november 2012 jag skulle satsa på en liquid fosfat remover förutsatt att du har en bra skummare. Verkar snabbt och effektivt.okej..vet inte om den e bra..har hört den ska vara okej jalla fall. kör en bubble magus nac6varför inte införskaffa en reaktor för framtiden? eller kanske skaffa en strumpa för framtida bruk för eventuell kol källa? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kvalle Postat 29 november 2012 Författare Dela Postat 29 november 2012 om jag gör så här då, berätta vad du andvänder och hur de funkar för dig? har du bytt från strumpa till reaktor eller tvärt om eller någe sånt??gärna få höra varför i sådant fall, Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.