Gå till innehåll

funderingar och tips på fosfat remover...


kvalle

Rekommenderade inlägg

nu e det så att jag fått trådalger. så jag lär på någe sätt få in fosfat remover.

men fråga är..

vad ska man satsa på flytande? strumpa? reaktor?

och vill gärna höra argument varför just de du rekomenderar och inte dom andra?

och vad är mäst prisvärt och varför.

har personligen fundera på reaktor för den verkar kunna gå att andvända till mycke sen.men det blir högrepris? men har jag verkligen nytta av den senare?

är helt novis på detta därför denna fråga.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ingen egen erfarenhet av flytande remover, men det finns de som skriver att de är nöjda med det, så det funkar säkert.

Har själv kört med granulat i strumpa, men hade hellre haft en reaktor. Tror att man får mer kontaktyta på det viset när mediat tumlar runt i reaktorn.

En reaktor kan ju användas till aktivt kol, pellets och annat när man inte kör med fosfatremover i. Nackdelen är ännu en pump som ska ha ström och värmer upp vattnet ytterligare. Samtidigt så behöver inte doppvärmaren gå lika mycket, så det är kanske hugget som stucket.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag skulle satsa på en liquid fosfat remover förutsatt att du har en bra skummare. Verkar snabbt och effektivt.

okej..

vet inte om den e bra..har hört den ska vara okej jalla fall. kör en bubble magus nac6

varför inte införskaffa en reaktor för framtiden? eller kanske skaffa en strumpa för framtida bruk för eventuell kol källa?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...