kvalle Postat 3 december 2012 Författare Dela Postat 3 december 2012 nu kanske någon kan tänkas göra ett utlåtande?lever fortfarande. dock ingen aptit,tycker det ser ut som den andras lite snabbare idag Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kvalle Postat 3 december 2012 Författare Dela Postat 3 december 2012 någon som hade en tanke när man ser bilden? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Benighted Postat 3 december 2012 Dela Postat 3 december 2012 Skrev ett inlägg men verkar inte ha skickat det :SJag tror det röda bara är en opportunistisk infektion som tar chansen när fisken är försvagad, är den så mager som den ser ut på bilderna så tror jag inte den har länge kvar tyvärr. Det är ju väldigt svårt att göra nånting åt det när man inte kan identifiera grundorsaken, och nu kan det vara vara för sent ändå... Generell antibiotikakur borde ev ta hand om såret och det kan ju vara en infektion som är grundorsaken med men helt omöjligt att säga vad grundorsaken är. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kvalle Postat 3 december 2012 Författare Dela Postat 3 december 2012 Nu simmar den med dom stora pojkarna.r.i.p. Man e bara fundersam vad som tog ut sin rätt på den Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kvalle Postat 3 december 2012 Författare Dela Postat 3 december 2012 Tack för allas angaskemang eller hur det stavas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 4 december 2012 Dela Postat 4 december 2012 Synd att du inte fick rätsida på den!jag efterlyser lite typ vanliga problem med våra revfiskar..typ vanliga sjukdomar,och vilka som är känsliga osv,man kan ju ha otur bara och att en fisk blir sjuk utan att det behöver vara vanligt för en viss art,hur tacklar man invärtes parasiter tex? och vad för parasit kan det vara osv osv Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kvalle Postat 4 december 2012 Författare Dela Postat 4 december 2012 jo.. nu stor tvekar man ju för att kopa någon mer fisk,, nu får det väll fortsätta gå ett tag med dom jag har Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 4 december 2012 Dela Postat 4 december 2012 Ja det är ju ingen liten kostnad heller,Vad får man betala för en gul kirurg i huvfudstaden?Tror jag får punga ut med 750 kronor i handeln i mina trakter..om det ens finns någon!riktigt charmig firre annars vad det verkar! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Benighted Postat 5 december 2012 Dela Postat 5 december 2012 Tråkigt att höra Kvalle! Det är ju tyvärr sånt som händer ibland, karantän och noga observation är ju det som minimerar risken, men förluster kan alltid ske ändå... Tappa inte gnistan för detta även om det är trist, suget för en ny fisk kommer snart igen, och då försöker du hitta en riktigt frisk en, och gärna karantänför den en tid för att snabbt kunna behandla den om nåt skulle visa sig vara fel... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.