Gå till innehåll

gul kirurg beter sig underligt


kvalle

Rekommenderade inlägg

Skrev ett inlägg men verkar inte ha skickat det :S

Jag tror det röda bara är en opportunistisk infektion som tar chansen när fisken är försvagad, är den så mager som den ser ut på bilderna så tror jag inte den har länge kvar tyvärr. Det är ju väldigt svårt att göra nånting åt det när man inte kan identifiera grundorsaken, och nu kan det vara vara för sent ändå... :( Generell antibiotikakur borde ev ta hand om såret och det kan ju vara en infektion som är grundorsaken med men helt omöjligt att säga vad grundorsaken är.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Synd att du inte fick rätsida på den!jag efterlyser lite typ vanliga problem med våra revfiskar..typ vanliga sjukdomar,och vilka som är känsliga osv,man kan ju ha otur bara och att en fisk blir sjuk utan att det behöver vara vanligt för en viss art,hur tacklar man invärtes parasiter tex? och vad för parasit kan det vara osv osv

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tråkigt att höra Kvalle! Det är ju tyvärr sånt som händer ibland, karantän och noga observation är ju det som minimerar risken, men förluster kan alltid ske ändå... Tappa inte gnistan för detta även om det är trist, suget för en ny fisk kommer snart igen, och då försöker du hitta en riktigt frisk en, och gärna karantänför den en tid för att snabbt kunna behandla den om nåt skulle visa sig vara fel...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...