Olle Postat 10 december 2012 Postat 10 december 2012 Hej,Jag kunde inte vänta längre. Så jag for i väg och köpte 3 St Clowner+3 St Gulfenade blåa fröken fiskar (Akvariet har ju varit i gång en hel vecka+en dag) Men nu har dom varit i burken i 6 timmar dom äter och simmar på som bara f*n. Alla värden är helt perfekta.Nu till en liten fråga Kan värdena ändras så drastiskt i början fast dom har varit helt stabila i en vecka??. Jag köpte färdigt vatten på Zoo affären. Och han sa att det inte var lika känsligt då Citera
hagbard Postat 10 december 2012 Postat 10 december 2012 Jag tror inte att vattnet är modellen i sig..det handlar om belastningen i karet..bakterierna växer på inredning samt filter inte så mycket i vattenvolymen..simma lugnt med matning i början..och byt gärna delvattenbyten så här i början ofta..6 st fisk pang bom kan mycket väl få konsekvenser trots bra vattenvärden just för stunden!ta det lugnt med maten!Jag tror du mycket väl kan ro hem detta med sunt förnuft! Citera
Olle Postat 10 december 2012 Författare Postat 10 december 2012 Hej,Tack för tipset.Då ska jag byta vatten ofta och inte mata så mycket. Men dom såg så hungriga ut dom stackarna Citera
hagbard Postat 10 december 2012 Postat 10 december 2012 hehe!dom ser alltid hungriga ut!du kanske kan tillföra bakterikultur så här i början också lite konturnuerligt?Jag skulle bara matat var 3:e dag till en början...jag ger mig fasen på att mina clowner tycker jag är snål..de jagar o har sig bland den levande stenen som de värsta mandariner! Citera
Olle Postat 10 december 2012 Författare Postat 10 december 2012 Ja dom jagar allt som rör sej även luftbubbler. Kommer skummet i skummaren att komma i gång senare?. För just nu orkar det inte lämna "röret"och hur ofta ska man byta aktiva kol påsen vid filtret? Citera
hagbard Postat 10 december 2012 Postat 10 december 2012 skummaren är inte jag man att svara på !Har aldrig haft någon..däremot kolet kan man väl byta varje månad..ca 1 dl till en hundring vatten om jag inte fattat fel!Kolet vet jag att det är som mest effektivt om man har lååångsamt flöde egenom Citera
Olle Postat 10 december 2012 Författare Postat 10 december 2012 Perfect då ska jag byta det då. Tack för hjälpen det är så skönt och ha er här när man undrar över något annars hade jag nog aldrig bytt till saltvatten.Nu ska jag sitta å titta på fiskarna ett par timmar till. Och bli ännu mera dumförklarad av sambon (De e tur att hon inte vet vad allt kostar) Citera
hagbard Postat 15 december 2012 Postat 15 december 2012 Lova att uppdatera läget olle!Du vet det du gjort är ju hardcore! Citera
Olle Postat 15 december 2012 Författare Postat 15 december 2012 Lova att uppdatera läget olle!Du vet det du gjort är ju hardcore!Tjena,Det går bra som f*n än så länge. Ska byta 20 liter vatten i morrn kanske e bäst så. Men alla värden e kanoners. och fiskarna verkar trivas Clownerna har till och med börjat Leka om dom nu beter sej lika dant som Ciklider gör.Jag har ju inget å jämföra med. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.