Gå till innehåll

Mina första fiskar


Olle

Rekommenderade inlägg

Hej,

Jag kunde inte vänta längre. Så jag for i väg och köpte 3 St Clowner+3 St Gulfenade blåa fröken fiskar (Akvariet har ju varit i gång en hel vecka+en dag) Men nu har dom varit i burken i 6 timmar dom äter och simmar på som bara f*n. Alla värden är helt perfekta.

Nu till en liten fråga Kan värdena ändras så drastiskt i början fast dom har varit helt stabila i en vecka??. Jag köpte färdigt vatten på Zoo affären. Och han sa att det inte var lika känsligt då

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror inte att vattnet är modellen i sig..det handlar om belastningen i karet..bakterierna växer på inredning samt filter inte så mycket i vattenvolymen..simma lugnt med matning i början..och byt gärna delvattenbyten så här i början ofta..6 st fisk pang bom kan mycket väl få konsekvenser trots bra vattenvärden just för stunden!ta det lugnt med maten!Jag tror du mycket väl kan ro hem detta med sunt förnuft!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hehe!dom ser alltid hungriga ut!du kanske kan tillföra bakterikultur så här i början också lite konturnuerligt?Jag skulle bara matat var 3:e dag till en början...jag ger mig fasen på att mina clowner tycker jag är snål..de jagar o har sig bland den levande stenen som de värsta mandariner!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Perfect då ska jag byta det då. Tack för hjälpen det är så skönt och ha er här när man undrar över något annars hade jag nog aldrig bytt till saltvatten.Nu ska jag sitta å titta på fiskarna ett par timmar till. Och bli ännu mera dumförklarad av sambon (De e tur att hon inte vet vad allt kostar)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lova att uppdatera läget olle!Du vet det du gjort är ju hardcore!;)

Tjena,

Det går bra som f*n än så länge. Ska byta 20 liter vatten i morrn kanske e bäst så. Men alla värden e kanoners. och fiskarna verkar trivas Clownerna har till och med börjat Leka om dom nu beter sej lika dant som Ciklider gör.Jag har ju inget å jämföra med.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...