Gå till innehåll

Paracanthurus hepatus (patett kirurg)


Guest

Rekommenderade inlägg

Her en liten fråga ang min Paracanthurus hepatus Det är en liten på ca 4 cm. köpte 2 st igår och idag så när den ena simmar snurrar den. Den snurrar likt en korksruv. vad kan detta vara?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså gär den rollar när den simmar?

Låter ju inte så bra, simmade den ok igår? Har den alla fenor kvar? Kanske blev mobbad av nån annan fisk som bet bort lite av en fena.

Eller så kan det vara simblåsan som det hänt nått med. Tror det kan bli chall på den om dom utsätts för stora temperaturändringar tex.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo den simmade fint igår. Jag Droppade i den aldtså droppade vatten i påsen under 2h. Den ser hel och fin ut just nu trycker den i en skreva. Lever gör den. Men som sagt simmal likt ett fiskedrag. Den andra fortfarande pigg och matglad.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo den ena käkar båda käkade igår. Men den gåliga har liksom ingen koll på hur den simmar. Nu har den troligen lagt sig bakom revet.

Hur stor risk är det att denna kommer dö och jag får riva hela revet? min kalkyl säger ca 99,9999999999999% risk att denna dör va tror ni stämmer det? vart en dyr men fin dag man fick se den iaf :(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om det föreligger en sjukdom vill jag ej den skall sprida sig mer en nödvändigt. Men jag kanske tänker fel ? Kanske det inte är någon fara. annars så kommer den simmandes imorgon vem vet inte så troligt men kul skulle det vara:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den har ej syns till så min kalyk stämmde den dog ng vilket va tråkit:( Men den andra lever hur fint som helt. Någon som har ide vad som kan ha hent gick ju fort som bara den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...