Gå till innehåll

Hur lång tid ska de gå emellan fisk köpen


StefanB

Rekommenderade inlägg

Har ett 58liter kar som jag körde igång för ca 2 månadersen.

Köpte första clownen och turbo snigel för 3 veckor sen och en korall för 1,5vecka sen och för 4 dagarsen köpte jag en clown och en nassarius snigel, går jag för fort fram ??

Hur länge ska man vänta emellan fisk och korall köpen?

Har lite mycket partiklar och grus i vattnet känns som insuget till filtret inte tar upp allt ordentligt någon mer som har ett jad 58liters kar med samma problem?

har satt i en streamer 900l/h kanske bakom min levande sten är det den som sitter för nära sanden ca 10cm från botten..

Det är lite mycket smuts på botten så man kanske behöver någon fisk som går på botten och rensar upp.

Sist men inte minst behöver jag mer snäckor för jag har fått rätt mycket bruna alg fläckar här och var till och med skalet på min turbo är brunt.

har lite nitrat och phosphate men dem andra värdena ser jätte bra ut har gjort 2 vatten byte på 2veckor a10%

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nä det ska inte vara någon fara.

Jag aktar mig personligen för att blanda turbo med eremiter.

Vet inte om det stämmer men har fått för mig att när eremiten behöver nytt ska så kan den få för sig att stjäla turbons skal.

Jag skulle nog satsa på en 5 turbosar och en eller två räkor

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...