Gå till innehåll

Någon med erfarenheter av NYOS ZEN Compact Cone 160


kladd3

Rekommenderade inlägg

Är trött på min gamla skummare som gått sönder nu igen och har tittat runt lite på alternativ och hittat Nyos zen compact cone 160 är det någon här på guiden som har en sådan som vill dela med sig av sina erfarenheter.

Den verkar vara ganska okay till ett okay pris runt 3600 kr.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en NYOS ZEN Compact Cone 200. Infästningen av skummarpumpen är inte helt lyckad. Vibbrationerna från pumpen sprider sig.

Jag har krabbat en hel del för att få den tyst och det är först nu den är är på helt acceptabel nivå, har bla en bit liggunderlag under skummaren.

Men den skummar fantastiskt bra och den är både lätt att tömma och ställa in.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I 160 modellen sitter en pump/impeller som man haft problem med men som nu skulle vara löst. Skummaren kommer från Skimz (finns i europa som Yasi och Nyos) och dem har på gång en annan skummarpump än den es 2800 som sitter i. Testade en sådan och den var tyst under en period för att sedan börja väsnas. Min står på hyllan tills Skimz kommer med den nya pumpmodellen. Använder nu en Deltec sc 1455 och är mycket nöjd (Jag har mycket höga krav på ljudnivån som rör tekniken).

N

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I 160 modellen sitter en pump/impeller som man haft problem med men som nu skulle vara löst. Skummaren kommer från Skimz (finns i europa som Yasi och Nyos) och dem har på gång en annan skummarpump än den es 2800 som sitter i. Testade en sådan och den var tyst under en period för att sedan börja väsnas. Min står på hyllan tills Skimz kommer med den nya pumpmodellen. Använder nu en Deltec sc 1455 och är mycket nöjd (Jag har mycket höga krav på ljudnivån som rör tekniken).

N

Om du skulle välja Nyosen med en bättre pump eller deltecen vilken skulle du välja???

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...