mikni Postat 21 december 2012 Dela Postat 21 december 2012 Har ett 340 liters akvarium som varit igång sedan i maj. Börjar bli dags för första fisken tycker jag. Har sex-sju olika sorters gröna makroalger, som jag fick för mig kunde vara kul om jag lät dom växa fritt. Dålig idé! Nu är dom överallt och sitter som berget, både i sanden och på sten. Kommer förstöra en hel del om jag plockar bort dom för hand, så känns bättre om jag kan ha dom som foder. Någon som har tips på en art som skulle kunna passa? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Petter N Postat 21 december 2012 Dela Postat 21 december 2012 Jag har två kirurger som betar makroalger (Culerpa). Kirurgerna är Zebrasoma flavescens och Ctenochaetus binotatus. Särskilt min flavescens verkar vara förtjust i att beta. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mikni Postat 22 december 2012 Författare Dela Postat 22 december 2012 OK, tack för tipset.En flavescens skulle onekligen kunna bli ett bra blickfång. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.