Gå till innehåll

Sarcophyton och Aluminiumbaserad fosfatabsorber?


AffeAlien

Rekommenderade inlägg

Lästa någonstans att Sarcophyton och Aluminiumbaserad fosfatabsorber inte går så bra ihop. Är det nått någon bara fått för sig, för absorbern ska väll inte läcka ut något i karet va?

Jag kör FM Ultra Phos och hoppas verkligen inte min Sarcophyton kommer må dåligt av det.

tacksam för svar

// Alf

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lästa någonstans att Sarcophyton och Aluminiumbaserad fosfatabsorber inte går så bra ihop. Är det nått någon bara fått för sig, för absorbern ska väll inte läcka ut något i karet va?

Jag kör FM Ultra Phos och hoppas verkligen inte min Sarcophyton kommer må dåligt av det.

tacksam för svar

// Alf

Tror mer att det beror på att sarcos gillar högre näringsvärden. Aluremover brukar ju trycka ner fosfaten rejält så jag tror mer på det.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror mer att det beror på att sarcos gillar högre näringsvärden. Aluremover brukar ju trycka ner fosfaten rejält så jag tror mer på det.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Ja att de är effektivt har jag förstått eftersom algerna gav upp på 1 vecka efter jag kört igång reaktorn. :)

Men det låter ju som en vettig förklaring i alla fall, frågan är då hur man ska göra för att få dem att trivas?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...