Guest NoName Postat 1 juni 2005 Postat 1 juni 2005 Någon som har ett bra förslag på nått enkelt som kan användas som insugnings skydd till en lite större pump? Diameter upp till 32mm går fint. Här måste det väl finnas många välbeprövade artiklar hehe Alla sätt är bra utom dom dåliga! Citera
hbmannen Postat 1 juni 2005 Postat 1 juni 2005 ett sånt där grönt nät som man brukar ha runt buskar i trädgården + blå filtmatta (grov) å lite buntband.kör ja me, funkar bra.. Citera
Guest NoName Postat 1 juni 2005 Postat 1 juni 2005 Mmm ville inte ha någon filtermatta, fler förslag? Citera
frankerd Postat 1 juni 2005 Postat 1 juni 2005 Det finns ju färdiga insug som användas till avrinning. Består av ett slitsat PVC rör med end muff. Kanske inte den snyggaste lösningen men det funkar mycket väl.http://www.akvarieudstyr.dk/images/Produkter/AM41832.GIFEn sån hör menar jag//Torbjörn Citera
Stefan molin Postat 1 juni 2005 Postat 1 juni 2005 Åk till trädgårdsmästaren,små krukor till trädgård damm, men jag har bara en 90 böj nedåt. sitter skydd i insuget så större saker inte kan skada pumpen .Mvh Stefan Citera
Linnex Postat 1 juni 2005 Postat 1 juni 2005 Jag köpte lite plast nät från marinakvariet. Är väl rutor på ca 5 mm. Det borde väl passa.Tror Bengt använder det till att göra korgar när han introducerar fisk. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.