Postat 1 januari 201312 år Någon som har någon erfarenhet av dessa?Svåra att få tag på?Tycker dom är as coola
Postat 1 januari 201312 år Det enda jag kan misstänka är att dom behöver ju en rejält djup sandbädd. //Rasmus
Postat 1 januari 201312 år Nu är jag inte helt hundra men jag såg något liknande inne på leasing i stockholm för ett tag sen. Men som det står i videon ovan så behöver de otroligt mycket sand för att de ska må bra så det ät inga fiskar man ska ha i ett vanligt akvarium.
Postat 16 januari 201312 år Såg denna tråden först nu. Vi har haft Garden eels, två olika arter. Tyvärr var utställningsakvariet förmodligen fel/för stort med för många andra fiskar så de försvann tyvärr efter ungefär ett halvår.Skulle vi ta in dom igen så hade vi velat ha det såhär:-Djup sandbotten, minst 10cm, helst djupare. Ganska finkorning. -Inga andra/få fiskar som stör, då de är väldigt skygga, åtminstone i början. Kan bli mindre skygga efterhand. -Laminärt flöde där maten kan segla förbi fiskarna några cm över botten. De äter inget från botten, det ska vara svävande. -Mata ofta. Nykläckt artemia äter dom, eventuellt kan man lära dom att äta fryst artemia och mysis eller reefpearl/pellets.-Skydd vid avrinning och pumparHeteroconger hassi och Gorgasia preclara brukar finnas med på lagerlistan på De Jong. Tippar på att de skulle kosta runt 700:-/st om man beställer via butik. MvhDavid
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.