kiwi11 Postat 1 januari 2013 Dela Postat 1 januari 2013 Någon som har någon erfarenhet av dessa?Svåra att få tag på?Tycker dom är as coola Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
HumAnyt Postat 1 januari 2013 Dela Postat 1 januari 2013 Det enda jag kan misstänka är att dom behöver ju en rejält djup sandbädd. //Rasmus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ted64 Postat 1 januari 2013 Dela Postat 1 januari 2013 det kan man kalla djup sandbädd Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MarinaS Postat 1 januari 2013 Dela Postat 1 januari 2013 Nu är jag inte helt hundra men jag såg något liknande inne på leasing i stockholm för ett tag sen. Men som det står i videon ovan så behöver de otroligt mycket sand för att de ska må bra så det ät inga fiskar man ska ha i ett vanligt akvarium. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sjöfartsmuseet Akvariet Postat 16 januari 2013 Dela Postat 16 januari 2013 Såg denna tråden först nu. Vi har haft Garden eels, två olika arter. Tyvärr var utställningsakvariet förmodligen fel/för stort med för många andra fiskar så de försvann tyvärr efter ungefär ett halvår.Skulle vi ta in dom igen så hade vi velat ha det såhär:-Djup sandbotten, minst 10cm, helst djupare. Ganska finkorning. -Inga andra/få fiskar som stör, då de är väldigt skygga, åtminstone i början. Kan bli mindre skygga efterhand. -Laminärt flöde där maten kan segla förbi fiskarna några cm över botten. De äter inget från botten, det ska vara svävande. -Mata ofta. Nykläckt artemia äter dom, eventuellt kan man lära dom att äta fryst artemia och mysis eller reefpearl/pellets.-Skydd vid avrinning och pumparHeteroconger hassi och Gorgasia preclara brukar finnas med på lagerlistan på De Jong. Tippar på att de skulle kosta runt 700:-/st om man beställer via butik. MvhDavid Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.