Gå till innehåll

Få dragen till att ta dött?


kiwi11

Rekommenderade inlägg

Vad har ni för tips för att få Dvärgdraken att ta dött?

Jag har provat med att sätta maten på en grillpinne, och att knyta fast i fiskelina.

Har provat att mata med Krill, krabbkötts stickor och små skalade räkor.

Ingenting verkar intressant för honom..

Har även provat med krabbkött från fodertången,men då blev han rädd och stack maten & tången med det..

Min sista lösning är att fortsätta med levande, fast att jag håller fisken med fodertången, Sen efter några matningar gå över till räkor eller liknande från tången.

Vad tror ni?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu vet jag inte hur stor draken är men något man brukar göra är att hälla i mycket mat åt gången flera gånger per dag så att fisken tillslut inser att det är mat.

Men då är väl artemia, marinemix, mysis osv i kub bättre att göra så med än hela räkor.

Det var så min salarias börja äta frysfoder (tror jag ,eller så fick han bara ett ryck och blev trött på att äta alger hela tiden).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Han har inte fått fisk på en vecka nu så hungrig måste han vara.

Kanske ska prova att mata inatt istället?

Något som förbryllar mig är att han inte är intresserad av clownfisken jag har.. för den är mycket mindre än mollysen jag matar med, och den är inte precis rädd av sig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...