Gå till innehåll

Hur mycket ljus vill en anemon ha?


Blåbert

Rekommenderade inlägg

De ska vara känsliga för vattenvärden, är det svängningar som de ogillar (som allt annat), eller är det några gränseden som är extra petiga?

Ang maten, ska man se till att de får ett par arthimea när man matar med spruta då typ tills clownerna hittat den och hjälper den?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag brukar ge mina anemoner lite av varje, en bit räka, mysis räkor, artemia och då i ganska stor mängd, pilgrimsmussla en gång i v och det ger jag till mina räkor också annars snor dom anemonens mat.

Ljuset är det nog inga problem med dom sträcker/flyttar sig mot ljuset, jag har haft lite ljus i gång över mitt ( pga grön cyano ) kar 4 x 54W och flera anemoner.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ska det funka med 2x54W T5 !? ok jag trodde det med men jag antar att min som tyvärr dog måste då ha dött pga svält. mina räkor plundrade min anemon vid varje måltid och när jag fick ett tips på hur jag skulle stoppa räkorna var det troligtvis försent. En annan sak var att min anemon aldrig kom till ro det gick runt i karet utan att fästa sig vad det beror på trodde jag var bristen på ljus men det kanske var något annan( jag har själv 2x54 T5).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad var tipset med räkorna?

Hur stort är ditt kar?

kapa en pet flaska i botten och trä den över när du har laggt mat vid/på munnen på anemonen räkorna är listar inte ut att det finns ett hål uppe vid ;)

mitt kar är på 260L och ingen sump

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Räkorna verkar vara riktiga matbovar från allt man vill mata... några sådana kommer nog inte ner i mitt kar.

Kommer med en följdanemonfråga, har läst att man gärna ska ha ett väl inkört kar för anemoner, minst ett år, varför då?

Är det för att försäkra sig om stabilare värden eller?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om dom är mat bovar. Det värsta jag har sett var när en av mina räkor putsade en av mina goby så slängde jag i lite mat och gobyn simmade till en bit mat med räkan på sin rygg men väl framme vid mat biten så hoppade räkan fram och snudde maten från gobyn. Sp tur var fanns det mer mat. Men det var ganska roligt att se.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...