Gå till innehåll

hjälp med boyu wg 428


StefanB

Rekommenderade inlägg

Hej

Jag har en skimmer som heter boyu wg 428 och skum koppen sitter som berget,

undrar nu om det är någon som vet om där finns något fett eller typ silicon olja

som man kan smörja in gummipackningen med så den är lättare att plocka av när man ska tömma den?

Vill helst inte förgifta allt i karet på grund av fel fett!?

Finns där något man kan göra åt att den låter som in i bomben så kom gärna med förslag, innan min fru stryper mig och slår i sönder skimmern.

Mvh

Stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Jag har en skimmer som heter boyu wg 428 och skum koppen sitter som berget,

undrar nu om det är någon som vet om där finns något fett eller typ silicon olja

som man kan smörja in gummipackningen med så den är lättare att plocka av när man ska tömma den?

Vill helst inte förgifta allt i karet på grund av fel fett!?

Finns där något man kan göra åt att den låter som in i bomben så kom gärna med förslag, innan min fru stryper mig och slår i sönder skimmern.

Mvh

Stefan

Jag funderar på matolja eller olivolja. Vi människor äter detta, så det kan väl inte vara helt giftigt. Lämplighet i akvariesammanhang vet jag inte. Kanske någon här på forumet har en åsikt om detta

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Frågan är om man inte får fettpärlor i ytan om oljan kommer ut i vattnet. Jag skulle nog låta bli. I så fall vore kanske kokosfett lämpligare i och med att det är väldigt hårt och inte gärna flyter iväg. Men jag skulle nog ändå försöka lomma på något annat. Fet i vattnet känns sådär rent spontant.

MVH

Martin

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...